keskiviikko 13. huhtikuuta 2011

Postcards from Far Away

IMG_2490

IMG_0199

Sain tänään sähköpostia. Siinä tarjottiin minulle työpaikkaa Tukholmasta kesäksi (Nordjobbin kautta siis), Siggebogårdenin vanhainkodista. Ongelma on nyt siinä, etten tiedä, haluanko mennä! Keksin liikaa syitä, miksi pysyä Suomessa ja Tampereella. Lisäksi olen kuullut Siggebosta niin paljon huonoa...

IMG_0300

IMG_0877

Toki minulla on rakkaussuhde Ruotsiin ja Tukholmaan erityisesti, joka alkoi kehittyä viime toukokuussa, kun kävin siellä ensimmäisen kerran. Kesä Tukholmassa kuulostaisi siis aika unelmalta, ja kielitaitokin kehittyisi, mutta... Tampere, ystävät, sukulaiset?

IMG_0270

IMG_0280

Ultimaattinen rakkausspotti Tukholmassa on Kungsträdgården, kahdessa ylläolevassa kuvassa. Pelkästään sen takia rakastan Tukholmaa, mutta Kungsträdgården on kauneimmillaan keväällä, ei kesällä. Heh. Olen nyt ihan hukassa! Mitä mun pitäisi tehdä!?

Kuvat siis peräisin viime vuoden toukokuun ja syyskuun reissuilta.

11 kommenttia:

  1. Kokemuksena tuo työ olisi varmasti mahtava, mutta olet kyllä vaikean päätöksen edessä. Tsemppiä ja ihanaa kevättä sinulle! :))

    VastaaPoista
  2. Olen aikalailla nyt sitä mieltä, että en lähde. Ei vain vaikuta mielekkäältä kuluttaa kesää vanhusten parissa, kun tulevaisuuden haave on suuntautua valokuvaukseen! Toivon vain, että saan nyt muita töitä... Kiitos paljon, ja samoin! :-)

    VastaaPoista
  3. Aa et tiiä miten kateellinen oon :D ootan ihan hulluna et oon tarpeeks vanha lähtee kesätöihin ruotsiin :--D
    Mut toisaalta tajuun kyl ton sun ajatuksen nyt ku miettii tarkemmin ja joo ehkä toi työ ei oo se houkuttelevin :D

    VastaaPoista
  4. Sun aika tulee vielä :-) Ja siis joo, rakastan kyllä Ruotsia jne, mutta ei vaan jotenkin nyt iske toi! Oottelen tässä meinaan esim. yhdestä valokuvausliikkeestä vastausta, josko niistä tärppäis!

    VastaaPoista
  5. Upeita kuvia oot saanu aikaseks, tosi tarkkoja

    VastaaPoista
  6. Tukholma... http://i55.tinypic.com/2lcwoaw.jpg

    VastaaPoista
  7. Ooi vitsi, googletin just, että olisko joku muu mun lisäks lähdössä Suomesta tonne päin, joten lähde nyt ihmeessä!! :D Oon saanu ite töitä Lidingöstä (Tukholmaan 5min t-banalla) kotipalvelusta ja päätin samantien, että lähden, vaikka ei voi vanhustenhoito kyllä ihan munkaan haaveammatti ole.. Tuskin tulee kuitekaan montaa tällasta tilaisuutta elämän aikana:)

    VastaaPoista
  8. snännäsnää, :--D

    j4nette, mä laitoin sinne jo, että en olis tulossa... Toi Siggebogården olis ollu myös Lidingössä, mutta mä en vaan jotenkin just nyt pysty lähteen! Harmittaa kyllä, mutta ehkä ens kesänä uusiks, jos olis parempi tilanne :--) Mut kesällä kyllä ehdottomasti ainakin käyn Tukholmassa, niin rakkaus se on!

    VastaaPoista
  9. Aivan yli ihania kuvia! ps. mitä kameraa käytät?:)

    VastaaPoista
  10. Voi kiitos! :-) Tuolla Canon EOS 1000D:llä olen kuvaillut nyt parisen vuotta, mutta se vaihtuu reilun kuukauden päästä parempaan runkoon, koska yo-lahja! Objektiivina käytän 50 mm f/1.8 useimmiten, ja kittiputkea harvemmin.

    VastaaPoista