tiistai 10. tammikuuta 2012

Welcome To Frankfurt

Aloitetaanpa nyt Frankfurt-postaukset ihan tällaisella yleiskuvalla reissusta! Tosiaan, Ryanairilla lensimme keskiviikkoyönä ystäväni Rosan kanssa Hahnin lentokentälle, ja bussilla jonka digitaalinen kello ei suostunut kuvissa näyttämään oikein sitten 130 km Frankfurt am Mainiin. Yllättävän hyvin menivät molemmat reissut, mutta perillä hotellilla oltiin vasta kolmelta yöllä...

Torstaiaamuna sitten lähdettiin kiertelemään, haluttiin nähdä tuomiokirkko ja hyviä shoppauspaikkoja yritettiin myös siinä välissä löytää... Matkalla löytyi ihmeellisiä juttuja, kuten tuo puoliksi rikki oleva talo. Frankfurt on muutenkin hassu kaupunki, kun on pilvenpiirtäjiä ja vanhoja kirkkoja vieri vieressä!

Frankfurt

Kuvaa Römerin aukiolta ja tuomiokirkon edessä ollut kenkäpuu. Tuo joulukuusi siellä oli ehkä hieman isompi kuin Tampereella tai Pietarsaaressa? Älyttömän hieno kuitenkin. Kenkäpuun ideaa en kuitenkaan koskaan saanut tietää.

Muutama toisiinsa liittymätön kuva, jotka halusin esitellä: eläintarhan metroasema (perjantain ohjelma, eläintarhasta tulee oma postauksensa!), suurin ostoskatu Zeil iltavaloissa, sumuinen kaupunkikuva lauantaipäivältä ja Coffee Fellowsin kakkulautanen. True dat!

Sateisena lauantaina päätimme vierailla Palmengartenissa, joka oli ihan lähellä hotelliamme. Mahdollisimman huono päivä oli kyllä käydä siellä, mutta onneksi puistosta löytyi myös Tropicarium, missä sai ihailla niin kostean kuin kuivankin savannin kasveja!

Vuodenvaihteeksi menimme keskustaan sinne, minne muutkin! Kävelimme kuitenkin toiselta puolelta jokea Mainin rantaa sinne, Frankfurt oli kyllä kaunis illallakin. Puolenyön aikoihin tuo silta toisessa kuvassa näkyvä silta oli aivan täynnä, ja rannoilla ihmiset ampuivat raketteja ilmaan. Ikimuistoinen kokemus :-)

Uudenvuoden juhlinta kuitenkin meidän osaltamme päättyi jo hotellille kello yksi, koska emme halunneet missata seuraavan päivän lentoa. Oli hassu fiilis tulla takaisin kylmään ja lumiseen Suomeen Frankfurtin keväisestä, yli kymmenen astetta lämpimämmästä ilmastosta! Reissulta kuitenkin jäi käteen rento fiilis, hyviä muistoja ja 1200 kuvaa. Palaillaan toisten reissupostausten kanssa!